ABC-ul centralelor pe gaz cu condensare.

 

Cei patru indicatori utili pentru alegerea unei centrale cu condensare după parerea noastră sunt:

a) greutatea.  Centralele construite cu materialele nobile ca  alama, inoxul, cuprul, cantăresc circa 40 Kg (model de 25 kw). Centralele construite cu materiale ieftine ca de exemplu plasticele, cantăresc mult mai puțin (circa 30 kg).

b) proveniența. Nu este suficientă marca produsului, este bine să controlați și inscripția ”Made in….”. Des in spatele mărcilor renumite (chiar nemțesti) se află produse construite în China sau Turcia destinate piețelor ieftine.

c) pretul pieselor de schimb. Un producator care lucrează cu transparență nu are dificultați să arate prețul pieselor de schimb pe site-ul propriu și pe siturile mai conoscute gen ebay. Verificați să fie piese de schimb standard și nu ”speciale”, adică să fie ușor de găsit pe piață și ca utilizatorul să nu fie constrâns să cumpere doar de la producator: în acest caz prețul pieselor ar putea fi foarte ridicat. E simplu de verificat pe internet că în anumite cazuri o singura piesă de schimb, de obicei neacoperită de garanție, costă cât o centrală nouă. 

Este vorba de 2 kg de oțel inox AISI 304, al cărui cost industrial este de 2,5 euro/kg ce sunt vânduți ca piesă de schimb (schimbător primar condensant) la 500 euro. Dacă adăugăm și pompa centralei cu condensare, unde prețurile medii  sunt în jur de 250 euro, sau placa electronică , circa 350 euro avem un cost cu mult mai mare față de prețul întregii centrale. 

d) comunicarea.Când comunicarea pune accent  pe aspectele emoționale, atrage atenția clientului pe detalii total străine de produs, de exemplu utilizează imagini cu copii sau fotomodele zâmbitoare sub duș sau este accentuată imaginea familiei fericite restânsă într-o casă de vis cu mobile foarte frumoase, trebuie să nu vă încredeți, este foarte probabil că scopul este de a distrage atenția clientului. De fapt în mod meschin, comunicarea se bazează pe subconștientul clientului, alăturând produsului imagini străine pentru el însăși. Un producător ”cinstit” nu are nevoie să folosească imagini pozitive cu copii care se joacă pentru a promova o centrală. Un producator  ”cinstit” se focalizează pe calitățile propriului produs ……. dacă le are. 

De fapt achiziționarea unui produs al unei multinaționale reconoscute, la un preț aproape conținut, ar putea să fie o alegere necâștigătoare odată descoperit că produsul a fost asamblat in Orient, cu componente de proastă calitate și greu de găsit sau mai rău specifice doar acelui model (vândute ca piese de schimb cu prețuri de trei ori mai mari față de cele standard).

În concluzie, dacă sunt îndeplinite cele 4 condiții arătate mai sus puteți avea confirmarea achiziționării unui produs cu obsolescență programată…. 

De ce nu am vorbit încă de consum și de emisii? 

Pentru că noua normativă europeană cu privire la casificarea energetică cu două litere a clasificat toate centralele. Deci nu are nici o relevanță. Toate centralele sunt în clasă A sau clasă B cu o diferență la consum nu mai mare de 2% adică puțin relevant pentru alegerea consumatorului.

 

O ALEGERE CURAJOASA: PRODUSUL ŞI TRANSPARENŢA FAŢA  DE CLIENT

 

Investirea în calitatea produsului şi renunţarea la publicitate în era comunicaţiilor este o alegere împotriva curentului care are o finalitate  doar pe termen îndelungat.

Contextul pieţei actuale privilegiază in schimb conceptele pe termen scurt in serviciul carora este funcţionala doar investirea în marketing şi în publicitate. Acest fenomen tipic al realităţi firmelor gestionate de manager a devenit o caracteristică foarte raspândită în sectorul centralelor murale, mai ales la mari producatori.

Construcţia centralelor murale pe gaz este o tehnologie conoscută, accesibilă tuturor producatoriilor.

Nivelul de calitate al produsului în schimb este rezultatul strategilor companiilor.

Marirea afidabilităţii produsului înseamnă, pentru companii, renunţarea viitoarelor câştiguri din  vănzarea  pieselor de schimb.

Înseamnă contracararea lumii întreţinatorilor  si revânzătorilor de piese de schimb.

Iata de ce marketing-ul marilor branduri  este bazat pe publicitate generica.

Nu este aratat niciodata interiorul produselor, unde este des utilizat  materialele plastice şi componentele low cost, dar care aduc mari căstiguri la post vanzare şi fiind capabil de a avea avantajul  instalatorilor , promotori principali al acestora in teritoriu.

Arca, cu mare curaj, a ales să renunţe la publicitate şi să redirecţioneze toate resursele în beneficiul calităţii  produsului.

Aceasta alegere este apreciată de către instalatorii parteneri că în afara de vânzare şi instalare işi iau în sarcină şi service-ul post vănzare şi au stabilit cu Arca un acord de a propune clienţiilor „preţul corect” fie pentru instalaţii fie pentru intreţinerile programate.

Arca este singura firma din sector care permite achiziţionarea produselor direct din fabrica de către utentul final publicând pe propriul site fie preţul de vănzare fie preţul pieselor de schimb.

Deoarece calitatea unei centrale murale în mod esenţial este datorată calităţii componentelor utilizate, iata un exemplu evident: grupul hidraulic


gruppo idraulico 2015.jpg

Soluția anticalcar cu schimbător din crupru monotub preîncălzit (modele Fast)

GRUPPO INTERNO nuovo.jpg

EVOLUŢIA SECTORULUI

 

În acesti ultimi ani şi sectorul centralelor pe gaz a suferit uşoară degradare a afidabilităţii  produsului (la fel ca maşinile di spălat, frigidere etc..) cu o folosire progresivă a componentelor de joasă calitate cu scopul de a comprima preţul produsului finisat.

Acest fenomen a caracterizat mai ales brandurile mai conoscute.

ARCA, cu privire la strategia de afirmare pe termen mediu-îndelungat continua să folosească materiale nobile ca şi cupru, alamă şi oţel inox,  unde producatori de brand renumiţi, inclus nemţii, au introdus materialul plasic.

Arca, se poate lauda că este singurul  constructor european care  niciodată nu a propus pieţei:

 

a) centrale cu flacară veghe (flacara consuma 1 mc de gaz zilnic);

 

b) centrale cu un singur schimbăor pentru a produce fie apă de încălzire fie apă menajeră (funcţia bitermică) pentru a evita fenomenele de depozitare a calcarului;

 

c) centrale cu condensare cu preamestec, cu mare inerţie (cu randamente ciclice scăzute).

Astazi gama ARCA se laudă cu primate tehnologice importante cu centrale cu design finisat, cu control digital, cu grupul hidraulic in alamă şi cu dublu schimbător pentru centralele în condensare (cupru-aluminiu),  caracterizate de randamente ciclice foarte mari şi maximă afidabilitate.

TEHNOLOGIA CONDENSĂRII DUPĂ ARCA

 

Centralele în condensare de ultima generaţie, Pixel C, sunt fără inerţii termice şi oferă cel mai bun randament ciclic şi sezonier al categorii. O centrala ARCA în condensare cu dublu schimbător nu are nevoie de o post recirculare sau post ventilare (cu relativă disipare de caldura) şi consumul anual se poate reduce între 10 şi 20% faţă de o centrala cu preamestec cu un singur schimbător.

 

ECONOMICITATEA CONDENSĂRII ARCA

 

Posibilitatea de a spune clientului în cazul în care trebuie înlocuit schimbătorul condensant, care se stie că este componenta centralei supusă uzurii, că îl va costa doar 100 €, în schimb pentru toate celelalte centrale de pe piată costul ar fi de peste 700 €, este motiv de mare satisfacţie.

Motivul este evident, aproape toate centralele de pe piață sunt dotate cu un singur schimbător de condensare. ARCA a avut o simpla, cât şi  inspirată intuiţie de a desparţi schimbătorul înşăşi în două piese (vedeţi poza), unul cu un cost mare şi rezistent marii temperaturi şi nu supus uzurii şi celălalt cu un cost in mod considerabil inferior, supus uzurii datorita udării de către condensul acid al fumului.

Doar acest “schimbător” este supus înlocurrii periodice, deoarece costurile de întreţinere pentru utentul final vor fi  reduse în mod drastic.

 

 
ita-thumb757.png
.

Catalog

  • Centrale pe gaz murale
  • Centrale pe lemne/peleţi
  • Şeminee pe peleţi
  • Generatoare pe lemne/peleţi
  • Cazane din otel
  • Aparate de aer condiţionat
  • Panouri solare
  • Instalaţii pe pardoseală
  • Boiler şi Puffer
  • Cutiile hidraulice
Questo sito utilizza cookie, continuando a navigare acconsenti al loro impiego. Maggiori informazioni sono disponibili al link Privacy.
 
Ok